Digitální gramotnost v kontextu současného vzdělávání (PDF)
Rozpracovaný Koncept digitální gramotnosti (digigram.cz)
Vymezení pojmu Digitální gramotnosti (digigram.cz)
Přehled digitálních dovedností podle DigiComp 2.0 (obrázek)
Stručné vymezení pojmu digitální gramotnosti a informatického myšlení (web)
Digitální gramotnost je soubor digitálních kompetencí (vědomostí, dovedností, postojů, hodnot) pro využívání digitálních technologií (práce, učení, volný čas, společenský život).
Digitální kompetence chápeme jako průřezové klíčové kompetence, tj. kompetence, bez kterých není možné rozvíjet u dětí a žáků plnohodnotně další klíčové kompetence. Jejich základní charakteristikou je aplikace – využití digitálních technologií při nejrůznějších činnostech, při řešení nejrůznějších problémů. Z toho plyne i jejich proměnlivost v čase v závislosti na tom, jak se mění způsob a šíře využívání digitálních technologií ve společnosti a v životě člověka.
Internetová gramotnost
„“
Aplikace a inspirace do výuky
Václav Maněna vytvořil pomocí aplikace Padlet nástěnku s tipy do výuky.
https://gramotnosti.rvp.cz/clanek/knihovna-dg-tvorimeobsah
https://gramotnosti.rvp.cz/clanek/knihovna
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=130
https://ditchthattextbook.com/20-google-sites-tips-and-tricks/
https://prezentiada.cz/videokurzy
https://gramotnosti.rvp.cz/lekce/16/krok/18
https://gramotnosti.rvp.cz/lekce/18/krok/7
https://zs.digiucitel.cz/digitalni-zdroje/