1. Vytváření digitálního obsahu
Vytvářet a upravovat digitální obsah v různých formátech, vyjadřovat se prostřednictvím digitálních prostředků.
Grafika = obor výtvarného umění = způsob vytváření dvourozměrných obrazů = konkrétní dvourozměrný obraz (obrázek)
Slovo grafika je odvozeno od řeckého slova „grafein“ (psát, kreslit).
Příklady:
Obraz Mona Lisa
Logo na vizitce
Plakát podle předlohy
Ilustrace dětské knížky
Typy grafik
Typy:
Umělecká (volná) grafika - grafika vytvořena pouze podle přání autora, např. malba
Užitá grafika - grafika slouží k praktickému používání, např. svatební oznámení, plakát, vizitka
Reprodukční grafika - grafika vytvořena podle nějaké předlohy, např. kopie uměleckého obrazu, retuše (úprava obrázku či fotografie)
Dekorativní grafika - grafika doplňující text či knihu, dekorace, ilustrace, např. grafika zvířat, rostlin
Počítačová grafika = grafika zpracovávaná v počítači
Příklady:
Reklama - billboardy, televizní spoty
Tiskoviny - noviny, časopisy, knihy
Webové stránky
3D modelování - návrh modelů různých výrobků
CAD/CAM projektování - návrh konstrukce staveb a strojů
Hry - zobrazování virtuálního světa
Typy počítačové grafiky
Typy:
2D - dvourozměrné útvary, fotografie
3D - třírozměrné objekty
Video - pohyblivé obrázky, více na tomto webu v sekci Video
Grafická aplikace = počítačový program pro práci s počítačovou grafikou
Typy grafických aplikací:
2D aplikace
3D aplikace
Video aplikace
Grafické aplikace využívající umělou inteligenci
Více se lze dozvědět na tomto webu v sekci Počítačové vidění.
Obecně na téma umělá inteligence se lze dozvědět více na tomto webu v sekci Umělá inteligence.